Obchodné podmienky
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) organizácie Milan Chmura - Motoguma so sídlom: SNP 162/112, 059 16 Hranovnica, IČO: 50 122 576, zapísanej v ŽR Okresného úradu Poprad, č. 740-31647 (ďalej len „predávajúci“)upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce na základekúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“)uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou, alebo právnickou osobou(ďalej len „kupujúci“)prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchodje predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.motoguma.sk,a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.2. Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvnýchstrán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese www.motoguma.sk(ďalej len „webová stránka“) aďalšie súvisiace právne vzťahy.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné zjednať vkúpnej zmluve. Odlišné zjednania v kúpnej zmluve majú prednosť predustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú nedeliteľnou súčasťoukúpnej zmluvy.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť a dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknutépráva a povinnosti vzniknuté v čase účinnosti predchádzajúceho zneniaobchodných podmienok.
2.1. Na základe registrácie kupujúceho, prevedenej na webovejstránke môže kupujúci pristupovať k svojmu zákazníckemu účtu,z ktorého môže prevádzať objednávanie tovaru (ďalej len „zákaznícky účet“). Kupujúci môžeprevádzať objednávanie tovaru tiež bez registrácie, priamo z webovéhorozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaruje kupujúci povinný uvádzať všetky údaje správne a pravdivo. Údajeuvedené v zákazníckom účte je kupujúci povinný pri každej zmene aktualizovať.Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru súpredávajúcim považované za správne.
2.3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený prihlasovacím menoma heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informáciipotrebných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu a berie na vedomie, žepredávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo stranykupujúceho.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožňovať využívanie zákazníckehoúčtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zákazníckyúčet zrušiť, a to hlavne v prípade kedy kupujúci svoj zákaznícky účet nevyužíva dlhšie nežjeden rok, alebo v prípade kedy kupujúci porušil svoje povinnosti vyplývajúcez kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť vždy dostupný, a to hlavnevzhľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho,prípadne nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkanéhopredávajúcim, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkanéhotovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnotya recyklačného poplatku. Ponuka tovaru a cena tohto tovaru zostáva platná pocelý čas zobrazovania na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie jeobmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu pri individuálnedohodnutých podmienkach. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené na webovomrozhraní obchodu sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnuzmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácieo nákladoch spojených s dodaním tovaru. Informácie o nákladochspojených s dodaním tovaru uvedené na webovom rozhraní obchodu platia ibav prípadoch keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.3. Priobjednávaní tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár ktorý obsahuje hlavneinformácie o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci doelektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobe platby kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobedoručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalejspoločne len ako „objednávka“).
3.5. Predávajúcije vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výškykúpnej ceny, predpokladaných nákladov na dopravu…) požiadať kupujúceho ododatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
3.6. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručenímprijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslanékupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.7. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinnýuzavrieť kúpnu zmluvu, a to hlavne s osobami, ktoré v minulosti podstatnýmspôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov nadiaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačnýchprostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy(náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) sihradí kupujúci sám.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľakúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- v hotovosti pri osobnom odbere tovaru na ul. SNP 162/112, Hranovnica;
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho č.: SK91 6500 0000 0000 1519 0468, vedený v Poštovej banke, a.s. v Poprade (ďalej len „účet predávajúceho“).
4.3. V prípade platby v hotovosti, alebo v prípadeplatby na dobierku je kúpna cena splatná pri prebratí tovaru.
4.4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinnýuhradiť kúpnu cenu tovaru s uvedením čísla objednávky akovariabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzokkupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený pripísaním príslušnej čiastky na účetpredávajúceho.
4.5. Predávajúci je oprávnený, hlavne v prípade, že zo stranykupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky, požadovaťuhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4.6. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcimkupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Kupujúcimá v súlade s ustanoveniami občianskeho zákonníka právo od kúpnejzmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Odstúpenieod kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu preukázateľne doručené doštrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, a to na adresusídla predávajúceho, alebo na adresuelektronickej pošty predávajúceho: info@motoguma.sk.
5.2. V prípadeodstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatkuruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do 14 pracovných dníod odoslania odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Tovar musí byťpredávajúcemu vrátený nepoškodený, nepoužitý a ak je to možné, v pôvodnomobale.
5.3. Vpriebehu desiatich (10) dní od vrátenia tovaru kupujúcim podľa čl. 5.2 obchodných podmienok je predávajúci oprávnenýpreviesť preskúmanie vráteného tovaru, hlavne za účelom zistenia poškodenia,opotrebovania, alebo čiastočného opotrebovania vráteného tovaru.
5.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok vráti predávajúci kúpnu cenu kupujúcemu najneskôr do desiatich(10) dní od uplynutia doby na preskúmanie tovaru podľa čl. 5.3 obchodných podmienok, a to bezhotovostnýmprevodom na účet určený kupujúcim. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiťkúpnu cenu v hotovosti, pri vrátení tovaru kupujúcim.
5.5. Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ tovar vrátený kupujúcimbude poškodený, opotrebovaný, alebo čiastočne opotrebovaný (oproti stavu tovaruv čase odoslania tovaru predávajúcim), vzniká predávajúcemu vočikupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutej.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
- požiadať predávajúceho o vysvetlenie,
- požadovať, aby predávajúci alebo spracovateľ odstrániltakto vzniknutý stav. Môže ísť hlavne o blokovanie, prevedenie opravy,doplnenie, alebo likvidáciu osobných údajov. Ak je žiadosť kupujúcehopovažovaná podľa predchádzajúcej vety za oprávnenú, predávajúci alebospracovateľ neodkladne odstráni tento stav. Ak predávajúci alebo spracovateľnevyhovie žiadosti, má kupujúci právo obrátiť sa priamo na Úrad preochranu osobných údajov. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo kupujúcehoobrátiť sa so svojím podnetom priamo na Úrad pre ochranu osobných údajov.
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jejprijatia serverom prichádzajúcej pošty; integrita správ posielaných elektronickoupoštou môže byť zaistená certifikátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvomprevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvomprevádzkovateľa poštových služieb, tiež odmietnutím prevzatia zásielkyadresátom, prípadne osobou oprávnenou zásielku prevziať.
11.1 Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
11.2 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk ); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
11.3 Kupujúci majú taktiež možnosť použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Kupujúci pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
adresa sídla: SNP 162/112, 05916 Hranovnica
doručovacia adresa: SNP 162/112, 05916 Hranovnica
IČO: 50 122 576
DIČ: 1083788222
zápis v ŽR Okresného úradu Poprad, č. 740-31647
kontaktná osoba: Milan Chmura, tel.: +421 904 116 283
e-mail: info@motoguma.sk